Kai jone, Romale?

…zolang ik mij kan herinneren droom ik over de zigeuners. zolang ik mij herinneren kan, droom ik. Over de overweldigende uitgestrektheid van de lucht; de tijdloosheid van het moment, waar dag en nacht in elkaar overgaan, van de uitdaging van de constante verandering, van de geruststellende avondhemel..Amsterdam Chamber Theatre presenteert:

 Kaj Jone, Romale? is een muziektheatervoorstelling met passievolle Romaliederen, verhalen en beeldende schetsen, op zoek naar een levensstijl en een wereld die langzaam verdwenen zijn. Het stuk is gebaseerd op het boek ‘De Zigeuners’ van Jan Yoors, een Belgisch kunstenaar die als jongen in de jaren voor de Tweede Wereldoorlog lange tijd meereisde met een cumpania van Roma zigeuners. Zijn vertellingen en anecdotes over het leven met de Romani en hun curieuze gewoontes resoneren als een echo in onze ziel. Want wij zijn van oorsprong allen Rom – mensen – die van nature een rondtrekkend bestaan leidden. En al hebben wij ons nu vastgezet, ons hart reist immer door!

 Wereldmuziekkwartet Rusalki bestaat uit Tatiana Kouzovkina, Saskia Jelsma, Frouke Flieringa en Peppina Mac Ruairi, vier actrices/zangeressen die al 20 jaar met elkaar samenwerken en zingen in zo’n 30 verschillende talen. Voor Kai jone, Romale is Hans Luijcx op viool het kwartet komen versterken. De regie is in handen van Judith Bruynzeels.

http://www.rusalkiquartet.nl

Geef een reactie

